procedure vergoede zorg

Procedure 

 

  1. U heeft samen met uw huisarts of praktijkondersteuner GGZ besproken of uw problematiek passend is voor een behandeling in onze praktijk en uw huisarts heeft u via ZORGDOMEIN of op een andere digitale wijze doorverwezen. Wij screenen de verwijzing of de indicatie juist lijkt en nemen contact met uw huisarts op bij twijfel. Er gelden wachttijden. U wordt dan binnen een week geïnformeerd of u op de aanmeldlijst bent geplaatst. Zolang u op de lijst staat, valt u onder de verantwoordelijkheid van uw huisarts. U kunt geen rechten ontlenen aan deze lijst. U kunt evt. bij uw huisarts vragen om een overbruggingscontact met de praktijkondersteuner GGZ. 
  2. Zodra wij zicht hebben op een plekje, nemen wij contact met u op. De praktijk werkt zo veel mogelijk met (twee)   wekelijkse vaste afspraken om continuïteit te kunnen bieden aan de patiënten. Ik vraag u bij een aanbod om u voor de duur van de behandeling vrij proberen te maken voor deze behandeling. U ontvangt bij bevestiging van de intakeafspraak formulieren betreffende de behandeling. 
  3. Na de intake , waarbij de praktijk gebruik maakt van testmateriaal, wordt er door de regiebehandelaar een diagnose gesteld en bespreken we samen met u een behandelplan  met een indicatie van de duur van de behandeling gemaakt. De huisarts wordt als u daar toestemming voor heeft gegeven op de hoogte gesteld van de diagnose en de behandeling. De intake wordt als u een verwijzing heeft altijd gedeclareerd. Het wordt bij de zorgverzekeraar verrekend met uw eigen risico die u evt. nog moet betalen. 
  4. Mocht er na de intake geen sprake zijn van recht op vergoede zorg, dan wordt u terugverwezen naar uw huisarts. 
  5. Elke 6 maanden, en ten minste aan het eind van de behandeling wordt u opnieuw gevraagd een klachten testje in te vullen. 
  6. Na afloop van de behandeling wordt u huisarts bij goedkeuring op de hoogte gesteld van het beëindigen van de behandeling. 
  7. Na afloop van de behandeling/ consult wordt er een declaratie gemaakt en aan uw verzekeraar of aan u (zie algemene voorwaarden) gestuurd.  
Share by: